wtorek, 10 listopada 2015

Freeganizm

Zacznę od wyjaśnienia pojęcia "Freeganizm".
"Freeganizm to antykonsumpcyjny styl życia, polegający na ograniczaniu udziału w konwencjonalnej ekonomii."- Tak ładnie ubrała to w słowa Wikipedia. Ja powiem bardziej brutalnie:
To po prostu jedzenie śmieci. Tak. Śmieci.
Jedzenia, które zostało wyrzucone przez markety... duużo dobrego jedzenia.
A do czego biję? No tak...zostałam freeganką
Z kilku powodów:
Idąc pierwszy raz na "zakupy" przyświecała mi idea antykonsumpcjonizmu, wizji, polegającej na odciążaniu Matki Ziemi oraz chęć zaoszczędzenia grosza. Cóż, nie spodziewałam się, że mój Lis równie mocno lubi ten styl życia jak i moja empatyczna strona Druidki. Szukanie pożywienia po śmietnikach jest bardzo pierwotne, wzmacnia instynkt zbieractwa, głęboko zakorzenione w człowieku, oraz Lisie polowanie. Jak wiadomo, lisy przystosowane do miejskich warunków chętnie myszkują po kontenerach. To samo i ja doświadczyłam. Muszę przyznać, że dawno nie miałam tak silnych shiftów.
I tutaj do "wysokich" argumentów, dochodzi ten zupełnie egoistyczny- shift...
Niestety, wczoraj wróciłam do domu z pustymi rękami, ponieważ ktoś zamknął biedronkowy  śmietnik, do którego był dostęp.  Ponad godzinę szukałam innego, lecz na marne.Musiałam przegłodować. Rano poszłam do sklepu, trzeba było coś zjeść...no i zjadłam prawie za darmo, bo wydałam 18 zł, a wracając na ziemi znalazłam 10 zł (To o czym myślimy, przytrafia się nam)

Dziś znów wyruszę na poszukiwania. Mam nadzieję, że będzie otwarty.
Spirit Fox - Vancouver, BC, Canada artist Mandy Tsung:

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz